Hoera!
Weer iemand die de BSM gevonden heeft!!
Het is overigens BRAIN STIMULATION METHODE
En mevr. de Jong noemt het liever CELL STIMULATION METHODE.
Omdat je door deze oefeningen, de aanmaak en werking van lichaamscellen kunt stimuleren, en dan voornamelijk in de hersenen.
Onze zoon doet dit nog maar sinds december, maar je weet niet wat je ziet!!
Ook allerlei andere probleempjes, waarvan je denkt, ach mijn kind is nu eenmaal zo, lossen zich op. Onze zoon lust nl. niks..... Kun je dat drama met het eten voorstellen? Dankzij BSM lustte hij in januari ineens vlees, en dat terwijl we dachten dat hij als vegetarier geboren was.
Ook allerlei andere onozele dingetjes lossen voor onze ogen op.
Inmiddels heeft onze zoon allang geen extra hulp meer in de klas, en zijn onthoudkaartjes blijven in zijn kastje liggen (als hij ze niet uitgeleend heeft!)
Oja, van dom en lui is hij op school getest voor VO en mag nu naar de havo (gnagnagna
)
Als je inmiddels al geweest bent, zul je ook wel begrijpen dat het een veeeel groter terrein bestrijkt, dan alleen het leren.
Het duurt inderdaad wel een lange tijd, dat heeft te maken met de (blijvende) veranderingen die gaan plaatsvinden in het hoofd van je kind.
Bij welke therapeut ben je gegaan?
Bij ons was het Jannie de Jong zelf, ze heeft me zo geinspireerd, dat ik nu zelf de opleiding volg, ik zie immers dat het helpt bij ons eigen kind.
Overigens heb ik hierover uitgebreid geschreven onder het kopje dyscalculie en lichamelijke ontwikkeling.
Misschien kun je daar nog eens kijken...?
Veel succes, Groeten, Danetta