Ik vraag dit omdat er op school twijfel is over de dyscalculie diagnose van onze dochter.
Volgens de logopediste heeft onze dochter een automatiseringsprobleem.
Ze zei ook iets van geheugen dyscalculie.
De leraar begrijpt niet dat ze voor vakken als frans, nederlands en biologie zoveel punten kan halen als er iets mis zou zijn met het geheugen. (maar ze weten niet dat we daar zo hard voor hebben gewerkt)
Ook merkte hij op dat haar IQ test goed is. Er zit wel een verschil ts taal en rekenen, maar hij vindt dit niet spectaculair genoeg.
Maar uit een IQ test haal je toch geen dyscalculie diagnose of wel!?!
Die is juist afgenomen omdat hij goed moest zijn, vooraleer verder te testen.
Onze dochter heeft wel inzicht, ze begrijpt bv vraagstukken, maar maakt vooral fouten bij het rekenen (maaltafels, breuken, percenten, ... en alles dat daarop bouwt)
We zijn speciaal naar een neurolinguiste gegaan voor een diagnose, iemand die ervaring heeft op gebied van dyscalculie.
En nu wordt die diagnose weer in vraag gesteld door CLB en leerkracht wiskunde.
Ik ben geen deskundige, ik weet het niet, maar ik denk dat zo'n diagnose toch niet zomaar wordt gegeven.
Wij zien bepaalde zaken bij onze dochter die volledig in het dyscalculie plaatje passen. Met de diagnose vallen er een aantal stukjes van de puzzel op zijn plaats. Dingen die ze op school niet te zien krijgen.
En nu ...
We weten het echt niet meer hoor.