Hallo beste mensen,
Wat een mooie site!
Onze zoon van 12 kreeg onlangs de diagnose discalculie..
Wat mij, nu ik alles over dit onderwerp verslind, opvalt is dat veel kinderen met dyslexy/discalculie hulp zoeken op de scholen.
Dit is natuurlijk goed, maar als ervaringsdeskundige heb ik enkele verbazingwekkende ontdekkingen gedaan, en die wil ik graag delen.
Let op, het klinkt een beetje vreemd.....
Onze zoon had bv. als dreumes de vervelende gewoonte om i.p.v. te kruipen, op zijn billen vooruit te schuiven. Ook stak hij nooit iets in zijn mondje, wat toch ook bij een normale ontwikkeling hoort.
Ook kan hij nog steeds niet kopje duikelen, terwijl hij een fanatiek sporter is. (wandelen, zwemmen, fietsen, volleybal)
Uiteindelijk ben ik anderen om hun ervaringen gaan vragen, en boeken gaan lezen, en blijkt het te zitten in de communicatie tussen de hersenhelften.(teveel of juist te weinig) Precies weet ik het ook niet ik ben geen arts hoor!!
Sinds 2 jaar krijgt hij dagelijks een visoliecapsule, waarbij ik er op let of er een hoge DHA waarde inzit, de Omega 3 zuren zijn, in deze minder belangrijk. De DHA is als vaste stof, vrijwel gelijk aan een bep. stof die zich vanzelf al in de hersenen bevindt.
Ook zijn er bepaalde oefeningen, die de coordinatie van de hersenen stimuleren.
Ik heb bemerkt dat er ook al is de diagnose al jaren geleden gesteld,er VERBETERING van de mate van Dyslexie/Dyscalculie is.
Ik ben zo benieuwd of hier nog andere ouders hier ervaring mee hebben...?
Groeten,Danetta